آشنایی با اصول Organic

متن زیر به توضیح درباره ی اهمیت آشنایی با اصول organic می پردازد

نتیجه تصویری برای ‫کشاورزی organic‬‎

کشاورزي organic بر پايه اصول خاصي بنا نهاده شده است. بنابراین آشنايي با اصول organic جهت درک بهتر کشاورزي ارگانيک ضروري است.

اين اصول اساس رشد و توسعه کشاورزي ارگانيک را فراهم نموده اند و باعث بهبود و ارتقاي جهاني کشاورزي شده اند.

به دليل نياز روزانه مردم به تغذيه، کشاورزی از مهمترين و بيشترين فعاليت هاي بشراز ابتدا تا به حال و در آينده خواهد بود.

بکارگیری این اصول در کشاورزي به داشتن احساس مسئوليت گسترده در حمايت از خاک ، آب ، گياهان ، حيوانات و دستورالعمل هاي توليد، فرآوري و توزيع غذا و ساير کالاها بستگی دارد.

اعتقاد به اينکه زندگي هاي انساني وابستگي شديدي به پويايي باغات دارند و آنها ميراثي ارزشمند براي نسل هاي آينده هستند؛ اهمیت مباحث کشاورزی و آشنایی با اصول organic را در زندگی ما چندین برابر می کند.

اصول کشاورزيorganic براي کليه حرکات ارگانيک در جهان و در تمام جهات سودمند می باشد؛ و توسعه، پيشرفت و هدايت کليه برنامه ها و استاندارد ها را در عرصه جهان باعث شده است.

اصول organic شامل موارد زیر می باشد:
-اصل سلامت:

این اصل خاطرنشان می‌سازد که سلامت افراد و جوامع انسانی از سلامت اکوسیستم مجزا نبوده؛                          و خاک‌های سالم، محصولات سالم و حیوانات و انسان‌های سالم را به وجود می‌آورند.

-اصل اکولوژی:

ریشه‌های این اصل کشاورزی ارگانیک درون سیستم زنده و پویا اکولوژیکی قرار دارد؛                                      و نشان دهنده این است که تولید بر اساس چرخه‌ها و پروسه‌های اکولوژیکی می‌باشد.

-اصل عدالت و انصاف:

تاکیدات این اصل بر این است که آنهایی که درگیر کشاورزی ارگانیک شده‌اند،                                                 باید روابط انسانی را به طریقی هدایت نمایند که در تمام سطوح از رعایت عدالت و انصاف                                  برای تمام اعضا دست‌اندرکار، کشاورزان، کارگرها، فرآوری‌کنندگان                                                                و مصرف کنندگان اطمینان حاصل نمایند.

-اصل مراقبت:

کشاورزی ارگانیک باید به صورت پیشگیرانه و مسئولانه به منظور حمایت از                                                   سلامت و آسایش نسل‌های بعد و محیط مدیریت شود.

مخاطبین:

مشاوران سیستم مدیریت کیفیت- ممیزین- مدیران و کارشناسان تضمین کیفیت-مدیران رده بالا شرکت ها

دانشجویان صنایع، مدیریت صنعتی، مدیریت، دانشجویان کشاورزی  و سایر رشته های علاقه مند

برای شرکت در دوره های گلوبال آکادمی و اخذ ایزو با ما تماس حاصل فرمایید:

021-88397795     021-88397446

برای مطالعه بیشتر به لینک های زیر مراجعه بفرمایید:

آشنایی با اصول Global Gap